1969’da Shkoder, Arnavutluk'da doğdu. Milano'da yaşıyor ve çalışıyor.
“Sütun bir öyküden çıktı […] Bu projede çelişkili olan ve muhteşem olan, gerçek olan ve kurgusal olan aynı anda, bir arada yer almaktadır.
[…] öyküyü anlatan bir yapı vardır ve gerçek olguların kayıtları, efsane ve masal ile karışır. Elbette Sütun ile ilgili olarak esin veren unsurlardan birinin, klasik Batı tarzında bir sütun modelinin Avrupa’ya doğru yolculuk yapan bir grup Asyalı işçi tarafından üretilmesi olduğunu düşünüyorum. Senin de söylediğin gibi, bu bir anlamda sütun için bir tür ‘evedönüş’.
Restore ettiği bir köşk için yeni bir mermer heykele ihtiyacı olan, restoratör bir arkadaşımdan duydum öyküyü. Birileri ona bu işin Çin’de yapılabileceğini söylemiş çünkü orada iyi mermer, iyi zanaatçı, ucuz işgücü bulmak kolaymış ve mermer gemi ile taşınırken çalışabildikleri için hızla üretim yapabiliyorlarmış. Bu bana inanılmaz geldi. Bu çok tuhaf bir durumdu, hastalıklı ama aynı zamanda muhteşem, mitolojik ama taşıma zamanı ile üretim zamanını birleştirdiği için kapitalist mantığa uygun olarak kazançlı.”
Adrian Paci ile “Sütun” üzerine söyleşi,
Marie Fraser.
Esere katkısı olanlar: Jeu de Paume, Paris, PAC Padiglione d’Arte Contemporanea, Milan, Trondheim
Kunstmuseum, Trondheim, Röda Sten Konsthall, Göteborg, nctm e l’arte, Milan, Unicredit, Milan, TICA, Tirana ve Vulcano, Venice.
“Sütun bir öyküden çıktı […] Bu projede çelişkili olan ve muhteşem olan, gerçek olan ve kurgusal olan aynı anda, bir arada yer almaktadır.
[…] öyküyü anlatan bir yapı vardır ve gerçek olguların kayıtları, efsane ve masal ile karışır. Elbette Sütun ile ilgili olarak esin veren unsurlardan birinin, klasik Batı tarzında bir sütun modelinin Avrupa’ya doğru yolculuk yapan bir grup Asyalı işçi tarafından üretilmesi olduğunu düşünüyorum. Senin de söylediğin gibi, bu bir anlamda sütun için bir tür ‘evedönüş’.
Restore ettiği bir köşk için yeni bir mermer heykele ihtiyacı olan, restoratör bir arkadaşımdan duydum öyküyü. Birileri ona bu işin Çin’de yapılabileceğini söylemiş çünkü orada iyi mermer, iyi zanaatçı, ucuz işgücü bulmak kolaymış ve mermer gemi ile taşınırken çalışabildikleri için hızla üretim yapabiliyorlarmış. Bu bana inanılmaz geldi. Bu çok tuhaf bir durumdu, hastalıklı ama aynı zamanda muhteşem, mitolojik ama taşıma zamanı ile üretim zamanını birleştirdiği için kapitalist mantığa uygun olarak kazançlı.”
Adrian Paci ile “Sütun” üzerine söyleşi,
Marie Fraser.
Esere katkısı olanlar: Jeu de Paume, Paris, PAC Padiglione d’Arte Contemporanea, Milan, Trondheim
Kunstmuseum, Trondheim, Röda Sten Konsthall, Göteborg, nctm e l’arte, Milan, Unicredit, Milan, TICA, Tirana ve Vulcano, Venice.